Guido en Uncle Sam

9. Movies

Ik weet het, ik heb weer een dagje overgeslagen en alsnog zal het vandaag bij een vrij kort tekstje blijven. De afgelopen dagen heb ik namelijk simpelweg niet echt veel gedaan

Tongue Out

Zondag was ik vrij moe van de pelgrimstocht die ik zaterdag had afgelegd; ik hoopte dat de Franse jongens me zouden meenemen voor een relaxed ritje naar Santa Cruz in de Mustang, maar de achterbank was te klein, er gingen al te veel jongens mee, bla bla bla enzovoort. Kortom, dat kwam er niet van, dus heb ik eigenlijk de hele dag een beetje met Ander gechilld, gegamed en toen nog een filmpje gepakt. Op de kamer heb ik nog een film gekeken en met dat feit is die dag verder wel samengevat!

Vandaag werden de nieuwe studenten geïntroduceerd (niet dat wij daarvan iets hebben gemerkt), maar verder was de school belachelijk leeg. We deden de wekelijkse Progress Test, waarop ik de maximum hoeveelheid punten scoorde, dus misschien moet ik gaan kijken of er een lastiger niveau voor mij beschikbaar is. Zoals ik al zei was de school vrij verlaten, op een paar gasten van de Franse groep na, maar die gingen zoals elke middag in de lounge hangen. Omdat ik daar niet zo'n zin in had, ben ik er maar weer alleen op uitgegaan. Dat vind ik trouwens helemaal niet erg, want het is best fijn om in het zonnetje rustig in je eentje door de stad te struinen; het geeft een soort rust. Zeker in en rondom de statige Victoriaanse huizen en de rijkelijk met bomen beplante trottoirs van de Hayes Valley buurt is dat geen straf.

Toen ik bij de typerende Painted Ladies huizen aan Alamo Square op een bankje van het weer zat te genieten, zetelden zich er toevallig twee Hollandse dames naast me. Ze wisten uiteraard niet dat ik een landgenoot was en dat heb ik zo gelaten vanwege meerdere redenen: 1. Ze waren niet knap genoeg. 2. Ze waren te oud voor me. 3. Ik wilde mijn ononderbroken streak van Engels spreken niet verpesten. Ondanks de hulp van een stadskaart en Google Maps hebben ze het dus nog volgehouden om 10 minuten over hun route te kibbelen, voordat ze die weer hernamen - en letterlijk op het eerste kruispunt verkeerd liepen. Ikzelf gok van tevoren altijd een beetje hoe ik moet lopen en improviseer de rest er onderweg bij; het is een stuk leuker en met deze lange, rechte straten echt niet lastig.

Terug in de Market Street heb ik nog een supa freshe mixtape van up & coming raptalent 'Joe Kool' weten te bemachtigen, maar na die te hebben beluisterd ben ik van mening dat het begrip 'raptalent' open voor discussie is. Toch heb ik op een of andere manier altijd medelijden met dat soort jongens; ze doen zo hun best. Ik heb dus ook geen spijt van de karige 5 dollar die ik er maar voor heb hoeven neerleggen; wie weet kan hij daarmee zijn talent verder ontwikkelen en zou ik hem dat anders ontzegd hebben. Niet dat ik nu een weldoener genoemd kan worden vanwege een paar dollars, maar je moet me maar gewoon laten lullen.

Vandaag heet niet voor niets 'Movies', want ik ben nog eens naar de film gegaan. De zaal was letterlijk leeg toen ik aankwam, want welke idioot gaat er dan ook op maandagmiddag naar een film die al een maand uit is. Ja ik dus. Deze idioot zag trouwens ook dat er geen kaartcontroles bij de ingang van de bioscoopzalen waren en dat al die zalen in dezelfde gang gelegen waren. In andere woorden, 2 films voor de prijs van 1! Zo kwam ook deze middag dus wel vol. Oja, en natuurlijk weer de nieuwste Game of Thrones aflevering gekeken die FACKING AWESOME WAS, maar dat snap je alleen als je het volgt, vermoed ik.

Bovendien nog een fijne vadersdag allen; waardeer degene die je heeft helpen vormen tot wie je bent

Smile

Reacties

Reacties

Multi

ontroerd door je laatste zin.....

Marjolein

En waardeer de persoon die dat ten volle benut ???? Weer hartstikke leuk geschreven

Oscar

Klinkt allemaal relaxed hoor.
Erg apart dat je met 5 dollar probeert bij te dragen aan de Amerikanen, en vervolgens wel zonder te betalen een film bekijken!
En ja, GoT aflevering was inderdaad pittig vet

Oscar

Bekijkt* shus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active