Guido en Uncle Sam

11. Mom's spaghetti

Het was weer een al gekkigheid in het klaslokaal: als een stel debiele vierdeklassers hebben we met de hele groep zitten giebelen om grappige filmpjes en verhaaltjes. Alleen Birgit, de enige vrouw en enige student boven de dertig, had er iets minder lol in (niet dat dat die van ons in de weg stond). Als schrijfoefening was het de bedoeling dat we een enigszins romantische dialoog recreërden tussen twee fictieve personages, vergelijkbaar met Romeo en Juliet, alleen werd ons iets te veel vrijheid gelaten om de toon van het gesprek te bepalen. Bovendien moesten we er van Bruce allerlei uitdrukkingen in verwerken die niets met het onderwerp te maken hadden. Enkele voorbeelden van de mismaakte gruwelen die hieruit voortkwamen:

1. Een verhitte discussie waarin de Romeo halverwege vergeet waar hij het over had en het gesprek abrupt wordt afgesloten met kwade afscheidsgroeten. Zo romantisch

Kiss

2. Een redneck-man die naar zijn TV schreeuwt en een redneck-vrouw die een prinses wil worden, komen erachter dat ze broer en zus zijn en besluiten vervolgens met elkaar naar bed te gaan. Een traditioneel Amerikaans sprookje.

3. Een botte en ongemakkelijke erotische woordenwisseling tussen twee schizofrene minnaars met Koreaanse accenten. De ietwat verontrustende climax van het gesprek: ''Are you okay? I can feel your sperm inside me''.

Dus ja, 'another day at school' is onderhand wel enigszins een understatement. Terwijl een Koreaan en een Taiwanees naast elkaar in slaap vielen, Bruce chocolade mushrooms uitdeelde (hoe kan het ook anders) en Clément ''j'ai faim'' mompelend letterlijk een uur lang door foto's van hamburgers aan het swipen was, keken we ook naar filmpjes van freestyle rappers op YouTube. Het eigenlijke onderwerp van de les was namelijk poëzie en varianten daarop. Het is hier dat we langs de ultieme rap classic 'Mom's Spaghetti' van Eminem kwamen. Je kunt die onder de volgende link vinden:https://www.youtube.com/watch?v=SW-BU6keEUw, zeker de eerste 38 seconden zijn absoluut de moeite waard. Als je dan toch bezig bent, kan het ook geen kwaad om deze bijzondere samenwerking tussen Lil Jon en Lazy Town nogmaals te bekijken:https://www.youtube.com/watch?v=K5tVbVu9Mkg. Er valt veel over te zeggen, maar het is waarschijnlijk beter dan de mixtape van Joe Kool die ik onlangs beluisterd had.

De rest van de middag was het prachtig weer, waarin ik vermoed dat ik met Félix meer verticale dan horizontale meters heb afgelegd. Echt waar, als ik terugkom uit San Francisco kan ik in de sportschool voor de rest van mijn leven leg day skippen, want je krijgt benen als een paard van deze stad.

Bij de Fisherman's Wharf heb ik eindelijk de zeeleeuwen gespot! Die beesten verdienen hun naam absoluut niet, want ten eerste liggen ze de hele dag buiten de zee te zonnen en ten tweede kost het ze al teveel moeite om een meeuw van hun lichaam af te schudden; nauwelijks een karaktertrek waarbij een leeuw als eerste te binnen schiet.

In die met souvenirshops beladen omgeving heb ik ook een typisch Amerikaanse (volgens de high school movies van de jaren '90 dan) varsity jacket aangeschaft, en een Californische nummerplaat om toe te voegen aan de bescheiden collectie van ijzeren plaatjes in mijn slaapkamer. Met het oog op de naderende Independence Day is sinds vandaag ook een beschamend toeristische pet met de Stars and Stripes erop in mijn bezit, zodat ik op die dag kan laten zien dat ik tenminste weet dat er iets met Amerikaanse nationale trots aan de hand is.

Terwijl ik dit typ, zit Ander achter mij belachelijk luid GTA 5 te spelen. In het Spaans roept hij uit volle borst allerlei nonsens in zijn microfoontje en lacht hij onnodig hard en hoog om voorvallen die niet eens grappig zijn. Irritant, is het passende woord, maar ik heb er geen grote problemen mee. Voor 11 uur stopt hij namelijk altijd netjes en hij is over het algemeen heel respectvol, dus dan gun ik hem in de avond altijd wel even zijn dagelijkse krijsuurtjes

Smile

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active