Guido en Uncle Sam

14. Gay Pride

Zoals verwacht bleek de helft van de jongens gisteravond alsnog niet naar Castro te gaan, dus ben ik ook lekker thuis wat blijven bijslapen, zodat ik weer op tijd m'n nest uit kon. Vandaag was namelijk de San Francisco Gay Pride!

De hele stad en meer was op de been: man en vrouw, jong en oud, blank en zwart, gay en straight, het maakte vandaag allemaal niet uit. Iedereen was in hun meest kleurige en minst verhullende outfits tevoorschijn gekomen, soms zelfs niets verhullend

Surprised
Ik zelf had dat soort outfits natuurlijk niet bij me, dus vergelijkbaar met het zonder kostuum rondlopen tijdens carnaval, voelde ik me een beetje misplaatst tussen al die fratsen.

In de talenschool hadden we vanaf de derde verdieping een goed uitzicht op de Pride Parade, die als een regenboog door de Market Street gleed. Daar heb ik met een aantal anderen gezellig naakte mensen zitten te spotten; een goede 90 procent daarvan bestond uit mannen boven de 50, maar zoals ik al zei: vandaag maakte dat allemaal niets uit.

Een groot deel van de Civic Center regio was volledig afgezet en als een soort festivalterrein ingericht. De muziek was middelmatig en het eten en drinken was duur, maar de sfeer was absoluut geweldig. Iedereen was zo vriendelijk en open tegen elkaar; dat was echt een apart iets om mee te maken. Samen met een Colombiaanse, een Chileen, een Zwitser en Clément heb ik eerst een uurtje in de rij gestaan om binnen te komen. Bij de ingang wemelde het van de agenten en moest je een metaaldetector en een tascontrole doorlopen. De slachting in Orlando hou je altijd in je achterhoofd, maar er was tussen de mensen verder beslist geen spanning te bemerken. We hebben op het terrein rondgelopen, in het gras gechilld en praatjes gemaakt met willekeurige queers, gays en noem het maar op. Overal waren jonge en oude mannen in strakke leren onderbroekjes, schaars geklede groepen lesbiennes en dikke zwarte vrouwen met een ontelbaar aantal Pride-versieringen om hun lichaam. In deze aangename freakshow ben ik trouwens geen enkele keer aangerand of 'betwerked' (nog een woordspinsel dat vanaf nu legitiem is) en ook heb ik nauwelijks andere vunzige taferelen gezien. Over het algemeen was het gewoon een heel vet evenement!

We kwamen daar ook een viertal bekenden van de Embassy tegen en besloten met deze uitgebreide groep op zoek te gaan naar een bar met live TV. Die namiddag werd namelijk de finale van de Copa América gespeeld (het EK van de Amerika's) en Chili nam daaraan deel. In de Golden Gate Grill hebben we gezellig biertjes zitten drinken, gekletst, gepoold en uiteraard de wedstrijd gekeken. Het was lachen en op zulke momenten worden ook altijd ideeën voor de volgende week geopperd. Dat is het voordeel van alleen reizen: je ontmoet elke dag weer nieuwe vrienden

Smile

Reacties

Reacties

marjoleinh2@gmail.com

Nou, dat klinkt net zo gezellig als onze Amsterdamse Gaypride: verzoenend en het gevoel dat iedereen mag zijn en doen wat hij/zij wilt. Dat beschrijf je mooi! Ook al is het niet jouw "peace of cake". Volgens mij lees ik blogs van een toekomstige correspondent in VS ;)

Mutti

hé Pietje, wat een leuke dag weer! Heerlijk om te lezen dat je zo geniet! Voor jezelf ook leuk om later nog eens terug te lezen, het zijn zulke mooie ervaringen.
Veel liefs, xxx

Margo

Heel leuk om te lezen, mooie verhalen ! Geniet ervan !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active