Guido en Uncle Sam

16. West to east; we'll meet again

Je denkt dat je na 3 weken geen nieuwe dingen meer kunt zien, maar toch komen er dan weer leuke ervaringen op je pad. Met Félix en de Italiaanse en Russische meiden (Margherita en Liza) ben ik rond gaan kijken in de tot nog toe onbekeken Haight-Ashbury buurt, ook wel bekend als de hippie-buurt. Dat klopte wel aardig, want er waren talloze naar wierrook ruikende figuren met honderden armbandjes en felgekleurde kleding, en winkeltjes die exact dat soort troep verkochten. Daarnaast waren er mooie graffiti-kunstwerken, een enorme music record store en gezellige boekenzaakjes te vinden. In een van die laatstgenoemden heb ik een bundel met verhalen van o.a. Stephen King en George R. R. Martin aangeschaft, zodat ik de komende tijd en vooral in het vliegtuig wat te lezen heb. Onderweg hebben we verder slechte YouTube-liedjes lopen nazingen en Franse straattaal naar elkaar geroepen, voordat we weer aan boord gingen van de Muni inbound.

Terug in het centrum haakte Félix af om het zoveelste presentje voor sa femme te kopen en omdat het mistig en fucking koud was, ben ik met de dames een Starbucks in gedoken om even op te warmen. Ik heb ze nog wat sightseeing-tips gegeven, alsof ik na 3 weken een echte ervaringsdeskundige van de stad was, maar vanwege de grimmige weersomstandigheden zijn we tamelijk vroeg weer naar huis gegaan. Dit had ik samen met de foto's gisteren al allemaal moeten uploaden, maar dat kwam er vanwege meerdere redenen niet van: 1. Ik was te lui.

Vandaag was een aparte les op school, want Bruce had een leuk spelletje bedacht om onze spreekvaardigheid te verbeteren. We moesten allemaal 5 dingen bedenken om aan onze klasgenootjes te verkopen en ondertussen hadden we een budget van 100 dollar om zelf dingen te kopen. Dit zorgde uiteraard voor idiote producten en daaraan verbonden onderhandelingen. Ik heb bijvoorbeeld een nep-ID voor 65 dollar en een sixpack bier voor 20 dollar verkocht, een volledig gebouw in het centrum van SF voor 62 dollar op de kop getikt en een wingsuit geruild voor een space ship en 10 dollar. Als je je afvraagt hoe ik zulke belachelijke deals heb weten te sluiten: Aziaten zijn erg slecht in onderhandelen. Was het echte leven maar zo goed zaken doen. Bruce had in ieder geval wel gelijk: het was een goede manier om mijn Engels te oefenen, want verkooppraatjes had ik nog niet eerder in een andere taal toegepast.

Hierna kwam helaas een verdrietig momentje, want het was tijd voor mijn groep Franse vrienden om te vertrekken

Surprised
Het was jammer om mensen met wie je je de afgelopen weken hebt gebonden nu te laten gaan en het brengt ook de realiteit van mijn eigen afscheid dichterbij. Met vooral Félix, Clément en Simon heb ik mooie momenten beleefd en ik hoop ze maandag in Las Vegas misschien nogmaals te treffen. Anders wellicht een keer in de Ardennen, waar ze normaal woonachtig zijn!

Na dit voorlopige vaarwel heb ik in Market Street head bobbing naast een aantal freestyle rappers in het teruggekeerde zonnetje zitten wachten op Pepperoni en Liza, die me opnieuw hadden uitgenodigd om deze keer naar Ocean Beach te gaan. Als een halfbakken tour guide/guido heb ik ons daar naartoe geleid en hebben we wat langs de branding gewandeld en in het zand gezeten. Dat was trouwens veel minder zomers dan het klinkt, want aan zee in San Francisco is het grauw en niet boven de 20 graden; voor hot beaches and hot bitches kun je denk ik beter in LA terecht. Verderop het strand was trouwens een dikke jongeman die in het zicht van voorbijgangers regelmatig zijn zwembroek naar beneden trok om indruk op ze te maken met zijn ring ding dingeling. Dat soort rare fratsen negeerden we maar even, totdat hij mij specifiek aansprak om wat te vragen. Na wat small talk die best normaal overkwam, vervolgde het gesprek ongeveer als volgt:

''Hey when I showed my dick just now, do you think the girls where impressed?''

''I don't think that got the expected result man''

''Oh haha, well maybe if I can borrow your phone; I have some beef turkey and drinks, maybe I can call some bitches for us to fuck?''

''Nah I'm good, don't need to fuck any bitches right now''

''Haha allright, just come say hi when you see me somewhere, okay?''

''Sure''

Dus ja, dat was nogal vreemd. De meisjes waren een beetje creeped out, maar ik had medelijden met die jongen. Hij had duidelijk een soort sociale beperking waardoor hij niet echt doorhad dat wat hij aan het doen was, best raar is. Maarja, zoals ik al zei, je blijft dus van alles tegenkomen in deze stad.

Na het strand nam ik Prosciutto en Liza mee naar Twin Peaks, om het uitzicht vanaf daar ook eens in daglicht en ZONDER mist te zien. Dat was sick, want bovenop stond een orkaanachtige stormwind die ons bijna van de heuvel af blies, maar wel weer voor een nieuwe ervaring zorgde (ik blijf maar terugkomen op 'nieuwe ervaringen', die zijn belangrijk okee). Hiermee was deze volle dag nog steeds niet voobij, want via een kebabzaak in Castro waarvan ik nog steeds uit mijn bek meur verplaatsten we ons terug naar het oosten, om daar bus 25 naar Treasure/Yerba Buena Island te nemen. Het was namelijk rond 8:30 PM (zonsondergang) en ik wilde de prachtige foto van de Bay Bridge en de stad op het fotobehang in mijn slaapkamer recreëren. Dat was helaas niet mogelijk, want die foto is ergens in de bosjes naast een alleen voor auto's toegankelijke weg genomen, dus was het voor ons niet haalbaar om daar te komen. Niet dat dat een ramp is, want vanaf Treasure Island waren er ook prachtige plaatjes van de oplichtende stad tegen de verduisterende lucht.

Vanavond blijkt al mijn laatste avond met Ander te zijn, want hij gaat morgen op een Independence Weekend trip naar LA. Samen drinken we dus nog wat corona's terwijl ik deze blog typ en morgenochtend schud ik voor de laatste keer zijn hand (wauw dat klonk wel erg dramatisch, maar ik denk dat ik het lekker zo laat). Ook is mijn eigen graduation morgen: ik ben misschien wel enthousiaster dan bij mijn middelbare school graduation

Tongue Out
Wat het plan precies is voor mijn laatste dag en zaterdag, weet ik niet, maar ik hoop dat er ruimte is om nog een keer rond te hangen met mijn homies en bitches voordat ik ga
Smile

PS: Ik heb eindelijk de foto's van Volunteer Day, dus die staan er ook ergens tussen vandaag.

Reacties

Reacties

Regina

hey, Guido have a fine graduation day!!!

leuke namen hebben de vriendinnen van Liza :-)

Mutti

o nu begrijp ik Malmedy....
En misschien zie je pizza terug bij het Gardameer ????
Heb een mooie graduationday, ook weer in the pocket!

marjoleinh2@gmail.com

Veel plezier met het vervolg van je reis. Je verhaal was weer een heerlijk droog Guido- gehalte!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active