Guido en Uncle Sam

3. Toerist uithangen

Vandaag zou ik het rustig aan doen, maar ik werd (al) om 11 uur wakker en uiteindelijk heb ik de halve stad al gezien (bij wijze van spreken)!

Het was ten eerste echt supermooi weer, met een koel zeebriesje om het niet te heet te maken. Helaas was mijn zonnebril alleen gesneuveld tijdens de reis gisteren. Dus het eerste halfuur was me een beetje blind staren op het lichtgrijze beton overal, totdat een goedkoop zonnebrillenmannetje in Chinatown de redding bracht.

Na een ontbijt bestaande uit de leftovers van de reis, was ik maar gewoon gaan lopen. Ik heb nog gekeken of ik bij een metrostation een MUNI Pass kon halen (soort tijdelijke OV-chipkaart), maar ik had van tevoren vernomen dat deze iets van 30 dollar waren en op de automaten hadden ze het alleen over dingen van 80 dollar, dus dat moet ik nog maar eens goed navragen

Tongue Out

Achteraf was het te voet allemaal wel te doen, maar wel vermoeiend voor de voetzolen. Ik ben door The Financial District en Chinatown via Market Street bij City Hall gekomen, en vanaf daar via Union Square weer helemaal naar The Embarcadaro en de piers gelopen. Daar heb ik lekker in het zonnetje gezeten en gelopen en net als overal onbeschaamd foto's staan maken als een volwaardig toerist. Hier werd het wat fripsjes, dus ben ik langs de baai gelopen en via Telegraph Hill en de Coit Tower weer teruggegaan naar de residentie. Omdat je vast al merkt dat al die plaatsbenamingen je beginnen te duizelen, ga ik die wirwar van locaties ook niet aan zitten klikken op de kaart; het was allemaal ongeveer in het noordoosten van de stad!

Ik merkte binnen de stad best wel een verschil in welvaart en cultuur in de verschillende mensen die ik langs zag komen (in hoeverre dat mogelijk is binnen 1 dag). Superdikke nieuwe Mustangs reden langs trottoirs vol met vaak oudere en vaak zwarte daklozen. Soms wist ik niet eens of mensen wel echt zwervers waren, of dat dat gewoon een manier van kleden was. Ook apart dat veel van die groepen oudere daklozen (die dus op een kartonnetje op de grond lagen) wel gewoon een dikke subwoofer hadden waar nota bene rap-muziek uit geknald werd.

Wat me ook opviel, was dat voor een stad waar toch nog best veel toeristen liepen, ongeveer geen enkele straatverkoper was te vinden. Geen enkele keer ben ik nog benaderd door mensen die iets van me wilden of iets wilden verkopen (behalve een fietskoerier hier of daar), zelfs geen restauranteigenaren in Chinatown, waar de restaurants letterlijk om de 5 meter zijn te vinden. De toeristen waren overigens voor een goede meerderheid Amerikaans, maar ja dat krijg als je woont in zo'n facking groot land.

Voor het avondeten had ik vandaag gewoon een simpel bakje Chicken Teriyaki gehaald bij een doorsnee snackbarretje, omdat ik toch al in de stad was. Ik wil morgen wel even navragen aan mijn roommate of anderen beneden hoe zij het precies doen met avondeten, sinds er 1 keukentje is voor het hele gebouw enzo.

Morgen is ook de eerste lesdag, voornamelijk introductie. Ik hoop dat ik een beetje aanspraak heb bij medestudenten en dat de mensen daar me ook wat wijzer kunnen maken over simkaarten, MUNI Passes, uitstapjes (want die organiseert de talenschool zelf regelmatig) of andere dingetjes.

Dat was 'm voor vandaag, toch weer een lang bericht voor een dag die eigenlijk als rustdag was bedoeld!

Reacties

Reacties

Connie

jeetje je bent echt ver gelopen! Wat een leuke foto's ook.
Hopelijk word je vandaag meer wegwijs gemaakt en hoop dat je leuke medestudenten hebt, Xx

Marjon vd Zee

Ha Guido,
Wat leuk, je verhalen.
Vanuit Schotland heel veel plezier en succes gewenst.
Marjon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active