Guido en Uncle Sam

5. Actual first day of school

''We also have a new Dutch guy; his English is really great'' - John Lagrasso, Central Director of the Language Course Program at Embassy English San Francisco. Zo, die kan ik in m'n zak steken.

Zoals de titel al aangeeft, had ik vandaag echt voor het eerst les. Mijn leraar, Bruce, is rond de 30 ofzo en hij praat erg veel. De klas is Advanced level, maar soms vraag ik me af of mijn Koreaanse klasgenootjes hem wel altijd kunnen volgen. Het lesboek heb ik nauwelijks opengeslagen, maar we (vaak grotendeels hij en ik) hebben interessante discussies gehad over Hillary Clinton die een wolf in schaapskleren is, waar je het beste medische marijuana kunt halen, en hoe de CIA achter de drugsepidemie van de jaren '80 zat. Dus ja, het was lachen

Smile

Voor de rest zaten er een Taiwanees, een Duitse, een Estse (?), een Turkse en zelfs twee Fransmannen in mijn klas. Jazeker, Fransmannen die Engels konden: het is een facking unicum!

Tussendoor kregen we het wekelijkse 'announcements'-halfuurtje, waarin o.a. werd verteld over de tour naar LA die dit weekend plaatsvind: dat klinkt wel heel vet. 300 piek, maar dan kan ik waarschijnlijk veel meer zien dan alleen die dag die ik er over enkele weken nog zal doorbrengen. Ik ga dus gewoon lekker mee; ik had toch nog geen plannen voor het weekend

Tongue Out

Er komt ook nog een trip naar Las Vegas, maar daar ga ik later al heen, en de reisleider bleef maar benadrukken hoe awesome alle clubs en pool party's wel niet worden en hoe niet awesome het is dat ik daarvoor 21 moet zijn. Dus tenzij ik vanaf 7 uur 's avonds gezellig in het hotel wil chillen met een fles cola en de andere 'minderjarigen', is dat uitstapje misschien niet echt aan mij besteed.

De rest van de dag heb ik eigenlijk volledig doorgebracht met de Oostenrijkse dame. En don't worry, ze is veel ouder dan ik; jullie weten dat ik meestal voor maximaal iets van 17 jaar ga. Nadat we uiteraard netjes ons huiswerk hadden gedaan in de student lounge (letterlijk 1 opdracht), hebben we wat rondgelopen en geluncht in North Beach (overwegend Italiaanse buurt). Vanuit North Beach loop je recht de Fisherman's Warf in, de havenbuurt in het noorden, en bevind je je plots in een commercieel mierennest van toeristen. Tienduizend straatmuzikanten, een fietsverhuurder op elke straathoek en cliché souvenirwinkeltjes zo frequent als coffeeshops in Amsterdam.

Uiteindelijk kwamen we via een klein strandje en een paar absurd steile heuvels (als in, je-weet-wel-dat-ene-moment-in-Inception-waar-de-huizen-en-straten-zich-een-soort-van-opvouwen-achtig steile heuvels) langs het 'crookedest' gedeelte van de Lombard Street. Je herkent mijn foto's misschien wel van de eerste van de drie foto's die je altijd bovenaan deze pagina ziet!

Ook kon ik alvast een beetje ervaren hoe het ongeveer in South Central Los Angeles is, toen ik door een groep zwarte jongeren werd uitgescholden voor wat samen te vatten is als ''fucking white bitch'', nadat ze een ander meisje liefkozend hadden nageroepen met ''bitch cancer hoe''. Het voelde wel authentiek om echt bekend te raken met de diepgewortelde rassendivisie die nog steeds heerst in de Amerikaanse samenleving. Maarja, ik had het ook verdiend natuurlijk, want in de drukte van de stad gaf ik een van de jongens waarschijnlijk een van de meest gruwelijke onopzettelijke schouderduwtjes die hij ooit moet hebben meegemaakt. /endsarcasm

Aan het eind van de dag was ik wederom veel te lui om naar een restaurant of grocery store te gaan, dus heb ik met Ander gewoon lekker een stuk pizza gehaald verderop in de straat en daarna schaamteloos de laatste aflevering van Game of Thrones gekeken. Ook hier moet je up to date blijven weet je.

Reacties

Reacties

Mutti

leuk verhaal weer schat!

regin

leuk om zo op de hoogte te blijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active