Guido en Uncle Sam

6. Van drugs tot tortilla chips

Ik begin te denken dat Bruce (mijn leraar, voor degenen die het waren vergeten) een drugsobsessie heeft. Het meerendeel van de gespreksobjecten in de lessen is tot nu toe allerlei psychedelische drugs geweest. Van ayahuasca, ''liane of the soul'', tot peyote, ''divine messenger'', een heel arsenaal aan zogenaamd medisch heilzame hallucinogenen is al voorbij gekomen. Bruce blijft erbij dat deze 'drugs' (een begrip waar hij het niet mee eens is) je perceptie van de realiteit kunnen verbeteren. Als jij het zegt Bruce.

We moesten ook in tweetallen korte presentaties geven over een van dat soort drugs. Met mijn schriftje in de hand in de ganzenpas naar het computerlokaal lopend, voelde ik me echt weer een middelbare scholier. Op de computers hebben we, zoals het een middelbare scholier behoort, natuurlijk ook als kinderachtige tieners foto's van strippers en pornosterren online in elkaars prezi's zitten plakken. Ik moet bekennen, dat was best wel grappig

Innocent

Met die gasten heb ik de afgelopen twee dagen veel opgetrokken. Het is een grote groep van grappige Franse jongens, waarvan er 3 in mijn klas zitten, en als echte Fransmannen spreken ze ook constant Frans met elkaar. Zo verbetert je Engels niet jongens! In de student lounge heb ik wat uurtjes met ze rondgehangen, waarin ze o.a. vertelden dat ze dit weekend een van de nieuwste Ford Mustangs gaan huren om mee rond te rijden. Best wel vet, als je geld hebt. Misschien dat er een plaatsje vrijkomt, maar ik acht de kans klein

Undecided

Dit weekend heb ik namelijk plots wel gewoon tijd, want de tour naar LA gaat voor mij niet door... Er warente weinig aanmeldingen, waardoor er een kleinere bus gehuurd moest worden, en omdat de bus kleiner is, zat die opeens alvol. Dus dat is een beetje jammer. Maarja, dan heb ik dit weekend lekker tijd om allerlei dingen af te gaan die ik in San Francisco nog wil zien, zoals Twin Peaks, Golden Gate Park, Ocean Beach, Presidio, Golden Gate Bridge, Fort Mason, Alcatraz, Treasure Island, The Painted Ladies, etc.

In de supermarkt heb ik trouwens gewoon lekker gesneden brood, kaas, ham en pindakaas gehaald, want ik begon mijn heerlijk Hollandse manier van ontbijten en lunchen toch te missen. Dat hebben wij Dutchies nu eenmaal goed voor mekaar, want wie gaat er nou bij elke maaltijd 9 dollar voor een sandwich betalen. Soms zijn je meegebrachte bammetjes echter al op en wil je wel wat te happen hebben. Na verschillende (dure) opties afgegaan te zijn, lijkt het erop dat een simpele sandwich bij Subway (die dus gewoon op elk station in Nederland zit) tot nu toe de voordeligste keuze is. Het is ook wat.

Over eten gesproken, gisteren was Volunteer Day! Met een groepje studenten verzamelden we in de school en gingen we gezamenlijk met de bus naar Fillmore District. Na een slappe, voor vrijwilligers bedoelde lopend buffet-maaltijd, mochten we heel charmante haarnetjes, plastic schorten en plastic handschoentjes aantrekken. Iets van anderhalf uur hebben we bloemkolen staan snijden en ik had nogal zere vingers na afloop, maar het was erg leuk om te horen hoe de vaste vrijwilligers dit meerdere dagen in de week deden. Het voedsel was namelijk voor ouderen die zelf niet meer in staat zijn om eten te verzorgen, mocht dat nog niet duidelijk zijn. Er zijn foto's gemaakt van deze taferelen, maar de Facebook-pagina van de school loopt een beetje achter, dus die heb ik nog niet. Je ziet ze wel verschijnen binnenkort

Wink
De talenschool heet trouwens 'Embassy English San Francisco' op Facebook, voor de geïnteresseerden.

By the way, op de weg terug naar huis was ik wat aan het kletsen met een Taiwanese jongen die in dezelfde residentie verblijft, en het ligt dus niet aan mij: ook hij vindt dat er een overweldigende hoeveelheid Aziaten in deze stad is. En hij is zelf Aziaat, dus hij moet het soort van gewend zijn om met miljoenen anderen binnen 1 vierkante kilometer te leven.

Ik heb ook mijn eerste illegale biertje in jaren gedronken! Superspannend, eerst in onze kamer (Ander had een paar flesjes gekocht), en vandaag gewoon weer op een terras en ze vroegen niet eens om mijn ID, hihi.

Dat terras was trouwens heel mooi. Na veel te lang onnodig brainstormen met de Franse boys over waar we heen gingen in het mooie weer vandaag, besloten we namelijk wat meer richting het zuidwesten van het centrum te lopen. Eerst kwamen we door Hayes Valley, een erg fancy neighbourhood met mooie huisjes (en zelfs bike lanes!). Onze bestemming lag in Mission District, of zoals ik het zou noemen: Mexico Town. Van de multiculturele en vaak Aziatische binnenstad werden we nu opeens omringd door alleen maar Hispanics. In die buurt zat El Techo, een rooftop-terras met mooie uitzichten over de stad. Daar zijn we erg lang blijven hangen, dus ik heb alweer de Warriors basketbalwedstrijd niet gezien die vanavond was, maar ze hebben weer verloren, dus het maakt weer niet uit

Tongue Out

Al met al heb ik de laatste twee dagen toch weer flink kilometers gemaakt, dus ik en mijn voetjes zijn aardig moe. Hopelijk kan ik in het weekend een beetje bijslapen, ook al ga ik doordeweeks netjes op tijd naar bed hoor (mama), dus dat ga ik nu ook doen!

Multi

trots op je!! Xx